Поради пандемията на COVID-19, много хора по света са изправени пред невъзможността да се срещнат лично с близките си. Спадът в обичайната комуникация допринесе за развитието на пазара на роботи, които се превърнаха в заместител на физическия контакт. 

Така в Япония, а и не само, е регистриран рязък ръст на продажбите на интелигентни играчки.

Замяна на човешката комуникация

Привлекателно изглеждащи, успокояващи роботи от много компании са много търсени по време на пандемия. Например емоционалният Lovot от Groove X, електронното куче Aibo от Sony и Qoobo, което прилича на възглавница с дълга опашка.

 

Според Хироши Ишигуро, професор във Висшето инженерно училище в университета в Осака, хората често се радват на физически контакт, когато се чувстват неудобно или самотно. По време на епидемията тези терапевтични играчки действат като „въплъщения“ на роднини и приятели, осигурявайки комфорт на потребителите.

Това е предимство, с което телефоните не могат да се похвалят. Според професора, с разпространението на епидемията, необходимостта от успокояващи роботи само ще нараства.

Полезна играчка

 

Придружаващият робот Lovot е висок 43 сантиметра и тежи 4,2 килограма. Ръцете му са в позиция за прегръдка и в тялото му са разположени над 50 сензора, които не само могат да идентифицират собственика, но и да установят зрителен контакт с него.

Освен това температурата на робота е около 37 градуса по Целзий, която е подобна на този на човешкото тяло. Играчката може също така да събира здравни данни от потребителя и да ги изпраща на семейството и приятелите му.

Но роботите могат да осигурят нещо повече от емоционална помощ, например в болница в Тайланд се използват съвременни технологии за грижа за пациентите.

Харесайте страницата на Jurnal.bg и във Facebook! 

Напиши коментар
Този сайт е защите от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване.