Успехът изисква да сме целенасочени, да се трудим упорито и да не се отказваме по пътя към успеха. За да реализираме мечтите си, е важно още да сме фокусирани и всеки ден да правим малки крачки към целта си. Това съветват много от така наречените лайф коучове или учители по самоусъвършенстване. Има обаче навици, които могат да улеснят задачата.

10 прости навика, с които да променим живота си

  • Създайте сутрешен ритуал.

Обичате да бягате сутрин или да медитирате. А защо не да се насладите на здравословна закуска?! Каквото и да е това, което ви кара да „презаредите батериите”, превърнете го в навик. Създаването на смислен сутрешен ритуал помага да започнете деня с положително настроение. Структурираното начало на деня също помага да премахнете стреса, умствената умора и повишава вашата производителност.

  • Следвайте правилото 80/20.

Принципът на Парето или правилото 80/20 означава, че при всяка ситуация 20% от задачите дават 80% от резултатите. Така можете да увеличите производителността, като инвестирате по-голямата част от времето и енергията си в онези специфични задачи, които ще създадат най-голямо въздействие. След като приключите с тези задачи, можете да се съсредоточите върху други дейности, които са в списъка ви със задачи.

  • Четете, четете, четете.

Сещате ли се за по-добър начин да разширите общата си култура, да научите нови неща и да стимулирате креативността си? Освен това така ще станете по-фокусирани и по-спокойни, както след медитация.

  • Концентрирайте се върху една задача.

Само 2% от хората в света могат да се справят с много задачи едновременно успешно. Постоянното жонглиране между ангажиментите със сигурност значително намалява фокуса и допринася за психическото претрупване, като затруднява мозъка ви да филтрира неподходяща информация. Освен това, според проучване, проведено от университета в Станфорд, претрупването със задачи понижава ефективността и може да наруши когнитивния ви контрол.

  • Оценявайте повече.

Благодаренето е чудесен начин да създадете позитивност, да намалите стреса и да подобрите физическото си здраве. Как можете да култивирате този здравословен навик? Направете си списък от неща, за които да благодарите. Отделете време да оцените близките си и всяка вечер преди да си легнете благодарете поне за едно нещо. Колкото повече оценявате малките радости в живота, толкова по-щастливи ще бъдете.

  • Обградете се с позитивни хора.

Не е най-лесната задача на света, но пък ще видите какъв резултат дава. Край на негативизма около вас и вие също винаги ще сте позитивни. Ето защо трябва внимателно да обмислите с кого прекарвате времето си.

  • Отделете време за упражнения.

Освен да подобрите физическото си здраве, редовните тренировки подхранват креативността и повишават познавателните ви умения. Това е също така ефективен начин за изграждане на издръжливост и зареждане с енергия. И ако все още не сте убедени, упражненията също повишават настроението, като засилват производството на ендорфини - хормони, които действат като естествени антидепресанти.

  • Овладейте изкуството да слушате.

Предвид егоистичната ни същност и това не е особено лесна задача. Ефективната комуникация обаче е от решаващо значение, когато става дума за култивиране на лични и професионални отношения, а слушането заема основно място в комуникацията.

  • Намирайте начин да се изолирате от социалните мрежи (временно).

Дигиталният свят превзе почти всеки аспект от нашия живот. Средностатистическият човек има пет акаунта в социалните медии и отделя поне 1 час и 40 минути всеки ден за проверка на социалните медии. Изследванията показват, че колкото повече време прекарвате в подобни сайтове, толкова по-голяма е вероятността да развиете депресия.

  • Инвестирайте в самоусъвършенстване.

Отделянето на известно време за научаване на нови неща може да направи чудеса за вашето настроение и психично здраве. Правете поне едно нещо всеки ден, което ви кара да се чувствате добре. Слушайте музика, научете ново умение, вземете дълга вана или пригответе хубаво ястие.

206 Коментара
Напиши коментар
Този сайт е защите от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване.