С настъпването на новата година и новото десетилетие всеки от нас поставя своите нови цели. Колко пъти сте си казвали “От началото на годината аз ще...” или пък “От понеделник започвам да...”. А колко често работата по тези нови цели завършва с тяхното реализиране? 

Поставяме своите цели. Имаме идея за по-доброто бъдеще. Знаем какво искаме да променим, но често не знаем как. 

Марто Попов - един от водещите дигитални експерти в България разкрива своите три стъпки за подобряване на навици. Преди години животът му го отвежда към неравните пътеки и тъмни улици. Тежка зависимост обрича живота му. Всичко това до момента, в който той се събужда наръган под мост в парка Ел Ретиро, Мадрид. Това е повратният момент в неговия живот. Отнема му 5 години, в които той изгражда своята стратегия за действие с нови цели и нови навици за нов живот. Само пет години по-късно той има всичко, за което всеки мечтае - съпруга, деца, семейство, успешен бизнес. 

Тук са неговите три прости стъпки за подобряване на навици, които той разкри пред нас. Те ще помогнат за реализирането на всяка цел по пътя към твоята лична трансформация: 

 

1. Малка стъпка

Започнете с малка стъпка към промяната. Обикновено опитите за рязка промяна крайно стресират съзнанието ни. Малките крачки променят дългосрочната картина.
Например:
Цел - Искам да спра да ям сладки храни.
Вашите първи малки стъпки - ограничаване на количеството постепенно до пълното спиране.
Бонус съвет: Намерете заместител! Всеки път, когато искате да се протегнете към шоколада направете 5 повторения на физическо упражнение. 5 клека, 5 лицеви опори или пък 5 коремни преси.

 

2. Изиграй ума си

Когато искаме да добавим нов навик в ежедневието си, трябва да открием поводи да напомняме на съзнанието си за този нов момент от деня. 
Например:
Цел - Искам да прочета 5 книги до средата на годината.
Изиграйте ума си - поставете книга върху възглавницата си и не пропускайте да разлитите няколко страници преди да заспите. 

 

3. Следи напредъка

Знаете, че за да се превърне в навик, всяко ново действие трябва да се повтаря поне месец. Отбелязвайте в календара всеки ден, в който сте направили своята тренировка или сте оставили шоколадовия бонбон на страна. Да отмятате “задачата” за свършена ще ви донесе вътрешно удовлетворение и стимул да повторите на следващия ден.

 

Бонус съвет: Награждавай се! Намерте начин да се поощрявате на определени периоди. Например в края на всяка седмица без цигари - неповторима вечеря навън.

Още от стъпките на Марто Попов, повече за неговата лична история и как да изграждаме навици на база поставените краткосрочни и дългосрочни цели ще разберете на втория му самостоятелен семинар за личностно развитие “Трансформирай живота си” на 1-ви февруари 2020 година. 

Разберете повече за събитието на martopopov.bg
 

35 Коментара
Напиши коментар
Този сайт е защите от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване.