Знаете как някои хора успяват лесно да намерят общ език със своите клиенти. Със същате лекота се справят и с трудните. Чудите се как, за Бога, става този номер?! Колегата ви чете мисли, може би това ви минава през главата!

Истината е, че просто  си пишат домашното предварително. Има няколко трика, с  усвояването на които ще се справяте по-леко с преговорите и омайването на бизнес партньорите си. Ще знаете къде и колко да говорите и кога да замълчите. Добрата подготовка преди срещата е най-важна.

Как да се подготвим за бизнес среша?

Проучванията за новите и потенциални клиенти трябва да са най-много. Бърза проверка става с Google или Facebook. Разбери повече за бизнеса им - кога е започнал, как се е развил, къде можеш да се включиш ти! Провери също и конкурентите. Не спирай, докато не събереш достатъчно информация за клиентите и техните нужди.

Освен за работа, добре е да можеш да разчупиш леда с няколко странични изречения. Направи комплимент за офиса/къщата/колата и за някое постижение на твоя събеседник. Хората обичат да говорят за себе си, дайте им възможност!

Когато срещата е с дългогодишен партньор, разгледай стари файлове и минали оферти. Потърси помощ от колегите си, може би някой е имал  предишен опит с тях. Бъди подготвен. Трябва да познаваш компанията, която представляваш - цени, срокове за изпълнение, услуги, стоки… всичко.

Комуникация

Избери начин за общуване, който да е удобен на клиента - телефонен разговор, мейл, видео връзка, чат, лична среща (има много варианти). Попитай как е най-удобно да провеждате срещите и разговорите си. Това ще ти помогне да подобрите отношенията си.

Следи езикът на тялото. Изражението на лицето, позата на ръцете и краката издават много за моментното състояние на твоя събеседник. Силното и уверено ръкостискане и директният контакт „очи в очи“ са добро начало на срещата. Настани се удобно и не кръстосвай ръце.

Поддържай разговора и следи дали бъдещият ти бизнес партньор има реален интерес към това, което чува. Ако той стане разсеян, потраква по масата или мълчи по-дълго време, смени темата рязко или задай въпрос! Така ще го върнеш в „играта“.

Усмихвай се! Това автоматично ще накара човекът отсреща да направи същото.

Няма място за притеснение 

Да спориш с клиентите си е здравословно стига да е по правилния начин. Несъгласието от твоя страна, подплатено с  факти и цифри може да докаже на клиента, че наистина се интересуват от успеха на неговия бизнес. Точка за теб!

Напиши коментар