За добро или лошо, не рядко се получава така, че комуникираме във виртуалното пространство много повече, отколкото в реалното. Непрекъснато чатим с някого, пишем постове в социалните мрежи или в блоговете си или пък подготвяме имейли. Във връзка с последното чували ли сте, че в електронната поща също има етикет.

Кои са най-неприятните грешки в мейлите

Макар често да използваме електронната поща за лични цени, обикновено я свързваме с професионална комуникация. При подобна кореспонденция, добре е да знаете, че прекалената фамилиарност не се толерира. Да не говорим за целувки вместо подпис… Копията до много получатели също не правят добро впечатление. Същото е и с повтарянето на имейла, писането на цели думи с главни букви и злоупотребяването с удивителния знак.

Спрете да КРЕЩИТЕ в мейлите

Главните букви са еквивалент именно на повишен тон. Много по-добре ще се приеме болдването (потъмняването) на определена част от текста, по-професионално изглежда.

Общо съобщение до голям брой получатели

Това може да се възприеме като подронване на авторитета на получателя. Тази опция е уместна, когато използваме мейла като конферентен разговор.

Какво прави добро впечатление

Подписът на финала на всяко електронно съобщение се приема особено добре. Освен това тонът на имейла също е важен. Избягвайте цветните шрифтове, прекалено многото удивителни и емотиконите. Важно предимство имат кратките имейли, както и тези, които са без правописни грешки, показва изследване на платформата Пъркбокс за сп. Stylist.

39 Коментара
Напиши коментар
Този сайт е защите от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване.