В последните седмици основната тема във всички новинарски емисии е тази за коронавируса. И след като ви дадохме няколко предложения за това как да се грижите за здравето си и как да се забавлявате по време на изолацията, ето какви допълнителни съвети дава Световната здравна организация.

Как да се предпазим от COVID-19?

За да засилим имунната си система, трябва да имаме здрав сън – по 7-9 часа през нощта, съветват австралийски експерти. Лошият сън може да доведе до наддаване на килограми и до здравословни проблеми – високо кръвно, аритмия, инфаркт, инсулт. Освен това безсънието влошава концентрацията, паметта, предизвиква промени в настроението и съсипва кожата. Може още да доведе до диабет и деменция.

Съвети за добър сън:

  • Половин час преди лягане да не се гледат екрани;
  • По време на сън да се ограничат всякакви смущения – светлини, шум, телефон;
  • Температурата да е приятна.

„Сънят, храненето и движението са трите стълба на здравето. За да поддържаме оптимално физическо и психично здраве, трябва да укрепваме и трите. Ако сънят ни не е адекватен, физическото ни, психично и емоционално здраве се компрометира, защото мозъкът, мускулите, нервите, невроните и сложните вътрешни системи, включително и имунната система, реагират по-бавно и не могат да функционират добре“, напомни д-р Дейвид Бъртън във връзка с днешния Световен ден на съня.

40 Коментара
Напиши коментар
Този сайт е защите от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване.