Както знаем, кризата с коронавируса даде отражение във всички сфери от живота ни. И ако традиционният шопинг – този във физическите магазини, се ориентира основно към хранителни стоки, не така стоят нещата по отношение на пазаруването онлайн.

И понеже пандемията ни принуди да стоим у дома, хората започнаха да прекарват повече време в мрежата. Тенденцията ще продължи и се очаква до 2023 г. онлайн търговията в световен мащаб да стигне 6.5 трилиона долара, твърдят експерти. Темпът дори може да се окаже и по-бърз заради ситуацията и извънредните мерки навсякъде.

Какво пазаруваме най-често онлайн?

Паническото запасяване вкъщи поотмина, но все още много хора купуват стоки от първа необходимост. Храните и медицинските консумативи са по-търсени, но има и други продукти, които предизвикват интереса на потребителите. Например хлебопекарните, както и фитнес продуктите. Все пак трябва да се яде, нали?! А и да се поддържаме във форма след всичкото това ядене!

Ако трябва да говорим в цифри, най-голям ръст на онлайн покупки за март тази година има на ръкавиците за еднократна употреба – с 670%. Следващата позиция обаче е за хлебопекарните с впечатляващите 652% завишен интерес. И на трето място е един от популярните в САЩ медикаменти срещу настинка и кашлица.

В топ 10 място намират още тежестите за тренировки (307% ръст), перилните препарати (275% ръст), както и готовите супи, оризът и зърнените храни, пакетираната храна и млечните продукти, установи платформата Stackline, проучила пазар номер 1 в света – Щатите.

Губещи стоки

Съвсем очаквано, има и стоки, към които интересът драстично е намалял. Спад в търсенето в интернет магазините има при куфарите за пътуване. Каква изненада, само?! Той е 77 на сто към края на март в сравнение със същия период за 2019 г.

Подобна е ситуацията и по отношение на категориите „Фотоапарати” и "Бaнcĸи ĸocтюми зa мъжe" - c пo 64% зa вcяĸa oт тяx. Бyлчинcĸи poĸли, мъжĸи ĸocтюми, cпopтни oбyвĸи и фитнec caĸoвe също не са на дневен ред. При тях спадът е с над 55 на сто.

2 Коментара
Напиши коментар
Този сайт е защите от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване.