Медитацията е ключът към разрешаването на много проблеми. И колкото и да ви се струва отнесено, трябва да знаете, че тази практика има страхотен успех що се отнася до успокояването на ума и подобряването на концентрацията. Ползите за здравето са безспорни, а щастието – много по-близо, отколкото преди да откриете това изкуство.

Истината е, че има много хора, които в даден етап от живота си опитват да медитират, но не продължават в дългосрочен план. Причината за това е, че в началото човек не усеща почти никаква физическа или душевна промяна. За начинаещите това е по-скоро губене на време, но подобно нещо си има обяснение и то е в невъзможността да се опуснем достатъчно и да прогоним всички свои мисли.

Как да медитираме?

Има няколко начина за практикуване на медитация и не всеки от тях върши работа при всички хора. Затова е важно като за начало да откриете своя начин. Преди да го направите обаче заучете някои основни техники, които да ви помогнат. Необходимо ви е спокойно пространство и желание. Като задобреете можете да медитирате и на по-шумни места, но за началото пробвайте на тихо.

Какво ви трябва, за да медитираме?

  • Време и място

След няколко седмици медитиране тялото и умът ви сами ще знаят, че настъпвайки определен час, трябва да се подготвите за медитация. Преди това да се случи обаче, добре е да започнете с отделяне на време за медитация сутрин за един страхотен старт на деня. Ако обаче не успеете да го вместите в сутрешния си ритуал, можете да се спрете на подходящ час и по-късно.

  • Постоянство

Не пропускайте вашето време за усамотяване. Ако се налага, дори можете да се подсещате с бележки тук-там из дома. Освен че с мисълта, че това е полезно за физическата и психическата ви кондиция, можете да си давате и допълнителен стимул и с някоя друга награда.

  • Съмишленици

От голяма полза ще ви е да се запознаете и с други медитиращи. Така ще можете да се консултирате с по-опитните от вас и да получите ценни съвети. Или още по-добрият вариант, да ви покажат на живо как точно се случват нещата.

Насоки за начинаещите в медитацията:

  • Медитирайте редовно, както вече споменахме;
  • Концентрирайте се върху дишането;
  • Първо се разтегнете, за да отпуснете мускулите и сухожилията;
  • Медитирайте с цел;
  • Експериментирайте с медитиране в различни пози;
  • Почувствайте всички части на тялото си;
  • Изберете си място, на което да медитирате;
  • Прочетете някоя книга за медитацията;
  • Започнете практиката с дългосрочна ангажираност;
  • Слушайте медитации онлайн;
  • Уверете се, че никой няма да ви притеснява по време на медитацията.
Напиши коментар
Този сайт е защите от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване.