Вече ви разказахме колко е важна ползотворната почивка нощем. Въпреки това сме сигурни, че едва ли всички спят добре, като се има предвид какви новини „валят” от медиите непрекъснато в последния месец. Ако е така, значи нивото на енергията ви през деня не е такава, каквато бихте искали, да не говорим за производителността (ако все пак нещо работите от къщи). Емоционалното състояние също е под въпрос, още повече че и изолацията не му се отразява добре. И, може би едно от най-важните неща за дамите, теглото – то със сигурност страда от нарушенията в съня. Затова ето няколко съвета за по-качествен релакс, така че на сутринта да се чувствате свежи, отпочинали и, най-вече, утрото да носи усмивка.

Методи за по-добър сън

  • Спазвайте естествения си ритъм на сън

Останете вкъщи и се събудете, когато поискате. Сега е моментът да си позволите да спазвате своя собствен ритъм, което гарантирано ще ви донесе един чудесен сън. Какво означава това – лягаш и ставаш сравнително по едно и също време всеки ден. Всъщност това е нещо, което можем да приложат и тези, които все още ходят на работа, само че важното е да си осигурявате достатъчно часове за почивка.

  • Изключете мислите, особено лошите

Знаем, че понякога не можете да спрете мисълта си да се насочва по посока на неприятностите, но се постарайте да го направите. Може да опитате да отвлечете вниманието си с някоя аудиокнига например. Добър вариант са също и релаксиращите звуци – за това можете да използвате някое от многобройните мобилни приложения или просто да си пуснете отпускаща музика на плейъра. Можете да опитате и четива в традиционния вариант - на хартия, само че нека изборът да е върху нещо леко и приятно за четене. Също така преди лягане може да се отдадете и на някое развлекателно предаване, макар експертите да съветват да избягваме екраните поне половин час преди сън. Просто намерете своя начин да пренастроите мозъка си и го използвайте.

  • Избягвайте дневната дрямка

Ако по принцип не подремвате денем, по-добре не го правете и сега, въпреки изобилието от свободно време при тези, които са у дома. Защо?! Кратките дремки оказват влияние върху вечерното заспиване и добрия сън през нощта, твърдят специалистите. Затова в условията на карантина просто спазвайте обичайния си режим, поне по отношение на съня.

  • Контролирайте излагането на светлина

Вероятно сте чували за мелатонин, който е естественият хормон, влияещ върху излагането на светлина и помагащ ни да регулираме ритъма си на сън. Когато сме на тъмно мозъкът ни отделя повече мелатонин и това ни прави по-сънливи и обратното. Затова ако през деня изведнъж ви се приспи, поразходете се някъде на по-светло и ще видите как ще се ободрите.

Напиши коментар
Този сайт е защите от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване.