Има хора, за които бягането е истинска страст, дори начин на живот… Метод, чрез който да се спасят от убийствения ритъм на ежедневието. Време, в което да останат сами с мислите си, да направят нещо наистина ценно за здравето си и да разпуснат натрупаното напрежение.

Именно за нещо подобно разказва и един от най-четените съвременни писатели – Харуки Мураками, в книгата си „За какво говоря, когато говоря за бягането“. Всеки ден в продължение на дълги години той тича в усамотение под звуците на любимата си музика, а всяка година участва поне в един маратон. Пример, който може да ни вдъхнови…

Но ако сте сред хората, които все още не са открили голямата „магия“ на бягането, ще ви дадем няколко категорични причини да промените този факт. И в случай че поддържането на перфектната формата и доброто здраве не са достатъчна мотивация, ето още няколко, особено актуални и ценни в днешните особени COVID времена причини.

Какво прави бягането още по-специално в новите условия?

Полезно е за здравето:

Едва ли е нужно да ви убеждаваме колко важна е физическата активност, но все пак ще го направим, защото учените категорично са доказали някои конкретни ползи от тичането. То представлява страхотен начин за заздравяване на костите, укрепване на мускулите и подобряване на сърдечно-съдовата дейност.

Безплатно е и можете да го практикуваме навсякъде, където поискаме:

Чудите се къде можете да бягате?! Вариантите са безброй много – в парка, в планината, на двора, из квартала и където другаде се сетите. И няма нужда да споделяте една фитнес зала с безброй други спортни ентусиасти.

Доказано удължава живота:

Според проучванията редовното тичане увеличава продължителността на живота с няколко години. Достатъчно е да бягате само два часа седмично в продължение на 40 години и това ще ви гарантира между 2.8 и 3.2 години повече в сравнение с хората, които предпочитат да се излежават на дивана. Добре е да се знае, нали?!

Облекчава стреса:

Нещо, от което всички силно се нуждаем напоследък. Така че не се колебайте, а „избягайте“ от напрежението с помощта на една тренировка. Обилното изпотяване, твърдят експертите, ще ни помогне да преодолеем умората и ежедневния стрес.

Прави ни по-уверени:

Още нещо, което не е за пренебрегване, а ако не откривате връзката, психолозите са го направили. Изследователи по темата твърдят, че тичането помага на подсъзнателно ниво да се разтоварим от умствения си багаж като в същото време повишава самочувствието ни.

Какво ще кажете?! Заслужава си да се погрижите за себе си! И знайте, че никога не е късно да започнете да бягате – било то за здраве, за тонус или за самочувствие. Вие избирате как да живеете!

Напиши коментар
Този сайт е защите от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване.