Българите не са сред най-щастливите хора на планетата, поне според проучванията, само че определено обичаме да се забавляваме. Така че вярваме, че всеки може да намери по нещо положително всеки ден. Да, в някои дни това е малко по-трудно, но не е невъзможно. Затова ето няколко полезни трика, с които да си помогнете и да внесете повече усмивки в живота си.

Трикове за позитивно мислене

Пишете в дневник

Може и да напомня за ученическите години, но е много забавно. Използвайте го, за да благодарите за хубавите неща, които са ви се случили. Концентрирайте се върху положителните емоции и удовлетворението. 

Слушайте музика

Избирайте такава, която ще ви накара да се чувствате така, както искате. Изследванията показват, че музиката активира областта на мозъка, която освобождава чувствителния химически допамин и също така отпуска тялото. Така че „щастливата“ музика всъщност може да ви накара да се почувствате по-щастливи!

Споделете позитивността

Пратете един благодарствен имейл например. Има няколко проучвания, които показват, че актовете на доброта могат да повишат щастието, да намалят депресията и дори да ви помогнат да живеете по-дълго.

Предизвикайте негативното си мислене

Да, точно така. Запитайте се: „Има ли друг по-положителен начин, по който мога да видя това?“ Стотици изследвания сочат, че да можеш да мислиш оптимистично е полезно за здравето и благополучието. И защо е важно - защото оптимистите решават проблемите по-добре.

Усмихвайте се

Може да звучи твърде просто, но според изследванията това може да помогне да се почувствате по-щастливи. Обратната връзка, изпратена до мозъка от лицевите мускули, може да повлияе на развитието на емоциите. Затова се усмихнете на следващото сладко дете, което видите!

Следвайте своята страст

Направете нещо, което наистина ще ви развълнува. Доброволец за кауза, в която вярвате, е добър вариант или пък се запишете на курс, за да научите нещо ново. Хората, които усещат смисъл в живота си, са по-здрави, живеят по-дълго и имат по-голямо удовлетворение от живота.

Медитирайте

Дори само седем минути медитация на ден е показано, че подобряват настроението, намаляват стреса и подобряват съня. Редовните медитиращи са по-спокойни, имат по-голяма самоосъзнатост и имат по-добра фокус.

Напиши коментар
Този сайт е защите от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване.