Дейвид Огилви някога е казал:  „Най-добрият начин да завоюваш нови клиенти е да правиш добра реклама!

Дори един продукт да бъде качествен, той може да  не се купува, заради липсата на добра реклама. Рекламите с кученца и деца обаче пренаситиха пазара, защото всички сме наясно с техния ефект върху купувача. Кои обаче са истински добрите иновативни реклами, които се превърнаха в хит?

Nike

Nike: “Just do it!”

След като се появява фитнес манията, хората в маркетинговия отдел на Nike знаели, че трябва да се възползват от това, за да надминат основния си конкурент- Reebok. В края на 80-те Nike създала кампанията „Just Do It“.  Тази реклама успява да превърне стоките в тотален хит!  През 1988 г. продажбите на Nike са на стойност 800 милиона долара,  а  до 1998 г. продажбите надхвърлят 9,2 милиарда долара.

"Просто го направи! " е кратка и сладка фраза, но все пак успява да капсулираше всичко, което хората искат да чуят. Не искаш да бягаш пет километра? Просто го направи. Не искаш да ходиш пеш, а предпочиташ да използваш асансьора? Просто го направи. Това е девиз, с който всички можем да се свържем. Той представя стремежът да се изтласкаме извън нашите граници.

 

Cigarettes

Цигарите

Днес всички знаем колко вредни са цигарите. Но през 20 век рекламната индустрия, която се опитвала да „пробута“ цигарите на обикновения човек, успяла да излезе извън контрол. Съществуват множество реклами с различни лъжи за ползата от цигарите като използват лекари, които да ги препоръчват. Така мъже в бяла престилка започват да се появяват по плакатите на марката, убеждавайки хората, за всички ползи от това да си пушач.

Lucky Strike: „ Да поддържаш стройна фигура, на която никой не може да откаже!“.
 Кампанията е  стартирала през 1928г., насърчавайки жените да „потърсят Lucky вместо сладко“. Тя става изключително успешна и успява да превърне много жени в пушачи. По-късно облаче рекламата намира своя край благодарение на законовите заплахи от индустрията за бонбони.

KFC

KFC…FCK?

На пръв поглед изглежда странно, но тази реклама, макар на хартия, се превръща в тотален хит, в САЩ. Тя е извинение и може би най-креативната за всички времена. През февруари 2018 г. бизнесът на KFC в САЩ изчерпал запасите от пилешко месо. С помощта на креативната агенция Mother London, KFC създава реклама на цялата страница в Metro, вестник в САЩ, като пренарежда своите три известни инициала, за да създаде забавен отговор за недостига на продукта. Рекламата се харесва на потребите, защото показва способността на компанията да се надсмее на себе си.  Рекламата на KFC демонстрира как да комбинирате смирение, класа и хумор и успешно да успеете да излезете от ситуация като печелите хората със смях!

Coca Cola

Coca-Cola

Големите марки  често са силно притиснати от очакванията на клиентите за нещо  революционно. Какво направи Coca-Cola, за да се хареса на хората? Те се обърнаха към хората като сложиха имена на всяка бутилка.  Кампанията „Share a Coke“ започва в Австралия през 2011 г., когато Coca-Cola персонализира всяка бутилка със 150-те най-популярни имена в страната. Ако името ви не е често срещано и не присъства на нито една бутилка или искате да направите подарък на приятел с прякора му върху напитката, можете да поръчате от уебсайта на Coke.  Това разбива историята на маркетинговата и рекламната индустрия. Много потребители бяха омагьосани, защото у тях се зараждаше чувство за индивидуална собственост. Когато купувача се свъвзра с марката на емоционално ниво, това трудно може да се пренебрегне!

Doesh she or doesn't she

Doesh she or doesn’t she?

Първият път, когато Клейрол задава този въпрос е през 1957 година. Тогава отговорът бил, че само 1 на 15 жени използват изкуствен цвят на косата. Само 11 години по-късно отговорът бил, че всяка втора жена се боядисва с изкуствени цветове, твърди списание TIME. Въпреки че тази реклама отново е само на хартия, тя успява да модернизира цял продукт сред обществото. Причината вероятно е, че подходът, който използва тя е различен от този на останалите. Клейрол не искала жените да казват, че използват нейния продукт. Не! Тя искала жените да разберат, че продуктът е толкова добър, че никой няма да може да прецени дали всъщност го използват или не.

Тагове
37 Коментара
Напиши коментар
Този сайт е защите от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване.