Една от доста актуалните теми тези дни, освен тази за коронавируса, е поддържането на топ форма в домашни условия. Е, ясно е, че не трябва да прекаляваме с похапването и да намерим начин да се движим достатъчно. Има обаче няколко храни, които повечето хора обожават, но трябва да избягваме, ако държим на външния си вид.

Топ храни, които обожаваме, а не трябва

  • Пица

Не е съвсем забранена, но важно условие е да попада на трапезата ни понякога. Ако все пак толкова много ви изкушава ароматът ѝ, заложете на зеленчукова версия с тънка основа и обезмаслено сирене. Освен това комбинирайте със салата, която ще добави хранителни вещества без излишни калории.

  • Картофен чипс

Нали не вярвате, че можете да минете само с едно-две картофчета. А спомнихте ли си за всичките мазнини, солта и въглехидратите в една опаковка последния път, когато си купихте чипс?! В случай че толкова ви се хрупа нещо, има и по-здравословен вариант – опитайте с ядки, но не забравяйте да следите количеството, което похапвате. Може да си направите и малко пуканки – високо съдържание на фибри и малко калории, стига да не прекалите с маслото.

  • Паста

Ако много обичате паста, но искате да намалите въглехидратите, използвайте тиквички вместо спагети. Чудесни са с обикновен доматен сос, а и ще намалите калориите и въглехидратите наполовина или повече. Добавете малко говеждо месо или пуешки гърди, ако искате нещо по-така.

  • Шоколад

Пълен със захар, нездравословни мазнини и консерванти. На теория звучи доста отблъскващо, но от опит знаем, че вкусът е изкушаващо невероятен. Така че ако искате нещо сладко, заложете на малко тъмен шоколад, който може да понижи кръвното налягане, да подобри притока на кръв в мозъка и сърцето и да предпази клетките от увреждане. Важно е избраният шоколад да е със съдържание на какао от 70 до 85% и без ядки и плодове.

  • Пържени картофи

По-добре ги изпечете и ще си спестите доста калории. Също така внимавайте какво слагате върху тях. Заквасената сметана, маслото и кетчупът са сред нещата, които могат да добавят много калории и мазнини.

  • Сладолед

Знаем, че е чудесен, особено за разхлаждане в летните горещини, но обикновено започваме с идеята само за няколко лъжички, а скоро сме изяли цялата опаковка. Направо нямаме насита, а това са много мазнини, захар и калории. Ако ви се хапва нещо хубаво и кремообразно, по-добре заложете на сорбет (замразени плодове) или замразено кисело мляко без мазнини.

  • Смути

Супер са, но от време на време. За предпочитане е плодовете и зеленчуците да си ги хапвате в натурален вид, а не в течно състояние. Плюс това, смутито може да ви „подхлъзне” да приемете твърде много за твърде кратко време.

Напиши коментар
Този сайт е защите от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване.