Дали ви липсват някои витамини и кои точно, може да ви каже единствено специалист и то след проведени тестове. Но...

Може да се вслушате се в тялото си. То ще ви даде знак много преди да стигнете  кабинета на доктора. Хората пренебрегват сигнали като честата умора или силното главоболието, отдавайки ги на моментно състояние или на сезонно неразположение.

Рязко ви се прияжда нещо люто, а вие не обичате! Искате да ядете само мазни и солени храни и нищо друго не е в състояние да засити глада ви? Или пък отдавате липсата на апетит на това, че сте преяли наскоро. Всичко това трябва да включи сигналната ви лампичка.

Да анализирате тялото си не е трудно и не изисква специфични познания. Да разгледаме някои от честите сигнали, които то ни дава, какво ни казва и как да му дадем нужното.

Уморявате се, отпадна ли сте и се чувствате без сили - Най-вероятно имате недостиг на цинк, витамини от група B, витамин C, D и желязо. Включете в менюто си повече пълнозърнести храни и такива богати на фибри, бирена мая, яйца и риба.

При проблеми с косата:

  • При пърхот добавете витамините: B6, фолиева киселина и селен. Включете храни като черен дроб, орехи, броколи и риба тон
  • При суха, чуплива и безжизнена коса: йод , витамин А-комплекс и витамин F. Яжте повече растителни масла, боб, стафиди, фъстъци и орехи

Ако страдате от безсъние, прибавете повече зелени зеленчуци, банани, ядки, слънчоглед и млечни продукти към менюто си. Това неразположение говори за недостатъчно количество на калий, калций и B-комплекс в организма.

Болката в мускулите, нощните крампи и втвърдяването на мускулите се случват най-вече от преумора. Но може и запасите от натрий, витамин D и хлор в тялото ви да намаляват. Витамин D обикновено се приема под формата на капки, особено подходящ е в зимния сезон, когато слънчевите лъчи са рядкост. В храненето наблегнете на свинското месо, сирене, картофи, царевичен хляб, зелени маслини.

Бели петна по ноктите. Ако това е вашият симптом, вероятно имате недостиг на цинк. Помислите дали приемате достатъчно зеленчуци, житни храни и семена от тиква и слънчоглед.

При силно желание да ядете много солени храни - било то маслини, туршии или чиста сол, става дума за липса на натрий. Нивата му са стигнали ниски стойности и тялото ви иска да си го набави. Недостигът на йод също ви подтиква към солени храни.

39 Коментара
Напиши коментар
Този сайт е защите от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване.