Всички знаят, че повече от 90 % от жените по света страдат от целулит. Много дами смятат, че основната причина за това явление е генетично предразположение. И заради това те просто спират да се борят с „портокаловата кора“.

Разбира се, борбата с целулита не е лесна, но ннегативното отношение ви обрича на провал предварително, дори преди да сте опитали всичко възможно. За да се предотврати появата на „портокалова кора“, трябва да се спазват няколко правила - те са здравословна диета и редовна физическа активност.

Целулитът се характеризира с неравномерно натрупване на телесни мазнини, нарушена лимфна система и кръвообращение, както и отслабване на тонуса на кожата. С балансирана диета и активен начин на живот можете да постигнете много добри резултати в борбата с този проблем. Затова не се отказвайте, а бъдете последователни и уверени в усилията си.

Въпреки факта, че на по-късните етапи се препоръчват съвременни процедури, като лимфен дренаж, липосукция, електрическа стимулация, мезотерапия и други, балансираната диета е първата и водеща стъпка за поддържане на гладка и здрава кожа без целулит.

Общи съвети за хранене срещу целулит

Разделното хранене е отлично средство срещу целулит. Затова следвайте принципите му. Според тях месото и рибата се ядат със зеленчуци, а не с тестени изделия, ориз, картофи и други въглехидрати.

Пийте много вода - поне 1,5-3 литра на ден. Дехидратираната кожа е по-предразположена към целулит.

Елиминирайте колбасите, чипса, консервираната храна и всички прекалено солени храни от диетата си. Тялото се нуждае от баланс на натрий и калий, а тези храни съдържат голямо количество сол. В същото време се развива сериозен дефицит на калий поради това, което консумирате.

Захарта е не по-малко вредна от солта. Печенето и всички сладкарски изделия не трябва да имат място в чиниите ви. Заменете ги с плодове.

Опитайте се да консумирате възможно най-малко храни с консерванти.

Ограничете алкохола. Една чаша вино на ден е достатъчна. Алкохолът съдържа голям брой калории.

Заменете кафето с чай. Излишъкът от кофеин свива кръвоносните съдове и води до образуването на „портокалова кора“. Чаят е много по-здравословен, тъй като освен кофеин съдържа и танини, които имат благоприятен ефект върху кръвообращението.

Яжте храни, богати на витамини C и P. Те укрепват капилярите и правят кожата по-еластична, тоест предотвратяват образуването на целулит. Ягоди, череши, грозде, цитрусови плодове, домати, червени чушки, елда и други храни са отлични източници и на двата витамина.

Забравете мазни храни, преработени храни като масло, маргарин, сметана, колбаси и всички пържени храни. Те са една от основните причини за натрупването на телесни мазнини и превръщането им в „портокалова кора“.

Ето най-мощните противници на целулита сред храните:

броколи,

карфиол,

брюкселско зеле,

спанак,

грах,

лук,

гъби

моркови,

тиква,

домати

целина,

аспержи

тиквички

ябълки

кайсии

сливи

ягоди,

смокини

пъпеши

грейпфрут,

кафяв ориз

овесена каша,

пълнозърнест хляб.

Яжте възможно най-често най-здравословните антицелулитни продукти, избягвайте солените, сладките и мазни храни и вече ще направите първата и най-важна стъпка в борбата срещу „портокаловата кора“. 

Бъдете активни в ежедневието, спортувайте редовно и в бъдеще ще се радвате на тънко и здраво тяло с гладка кожа.

Харесайте страницата на Jurnal.bg и във Facebook! 

Напиши коментар
Този сайт е защите от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване.