Все по-модерна става темата за дълголетието и здравословния живот. От 1900 г. насам средната продължителност на живота се е увеличила двойно и вече е над 70 години. Очаква се хората да живеят и все по-дълго. Няма формула за пълноценно съществуване, но има няколко прости правила, които биха го направили по-дълго. Ако и вие се чудите как да си осигурите здраве и дълголетие, тази статия е за вас.

Правилно хранене

Според д-р Валтер Лонго, автор на книгата "Диетата за Дълголетие", правилното хранене е ключът към доброто здраве. Според него оптималният режим на хранене е пескатерианството (вегетарианство + риба). Той препоръчва много плодове, зеленчуци и ядки, никакво месо и минимално консумиране на алкохол.

В друга своя книга той говори за ползите от популярното напоследък периодично гладуване. Идеята е, че хората не винаги са имали достъп до храна и телата ни са били и все още са адаптирани за периоди на постене и периоди на пируване.

Когато постоянно сме в режим на обилно хранене, тялото всъщност пропуска голяма част от естествения процес на възстановяване и подмладяване. Когато гладува, тялото ни използва енергията за храносмилане, за да се детоксикира. Освен това гладуването задейства производството на човешкия хормон на растежа с до 1300%, което е ключово за доброто здраве и подмладяването.

Движете се

Съвременният начин на живот често изисква дълго стоене в офиса и застояване, но това е доста вредно. Обездвижването води до редица сериозни заболявания, главно на опорно-двигателния апарат и костната система.

Интересното е, че доста големи фирми като Google и Yahoo въвеждат така наречените стендъп бюра, които позволяват да се регулира височината на бюрото и да се работи и прав, и седнал. Повечето фирми не могат да предложат такива бюра, затова най-малкото, което можем да направим, е да си правим леки разходки на всеки час и да се разтягаме от време на време.

Като цяло колкото повече движение осигуряваме на тялото си, толкова по-здраво ще е то. Идете пеша до работа, качете се по стълбите, разхождайте се редовно, това е една от стъпките към здравословен живот.

Активен социален живот

Доказано е, че изолацията вреди на здравето толкова, колкото пушенето на кутия цигари всеки ден. Стресът от социалната изолация отслабва имунната система и ни прави податливи на вирусни инфекции. За сметка на това, добрият социален живот ни прави по-пълноценни и поддържа ума ни бистър дори и с напредването на годините.

И не забравяйте да се усмихвате!

Напиши коментар