Ясно е, че зимата е доста депресиращ сезон, колкото и да обичате снега и ските. Ограниченото количество слънчеви лъчи няма как да не се отрази на настроението и това е научно доказано. Затова при липсата на достатъчно светлина и минусовите температури по-добре е да помислите върху менюто си, така че да компенсирате липсата на така важния витамин D, който в по-топло време ни осигурява слънцето.

Какво трябва да ядем през зимата според диетолозите

  • Повече пресни плодове;
  • Повече пресни сезонни зеленчуци – цвекло, ряпа, салати…;
  • Кисело зеле, зарзавати и туршии – естествен пробиотик;
  • Повече вода.

„Смутитата, в които присъстват зелени храни, също са много полезни и дават енергия на организма", обяснява диетологът Огнян Симеонов пред БНР.

Как да възстановим липсващия витамин D

Има капки от витамин D, които се дават и на бебетата през зимните месеци. Те могат да помогнат на организма да функционира правилно. Необходим е още и витамин В12, който може да се набави от черен дроб, обясняват специалистите.

Правилно хранене

Правилното хранене е изключително важно през цялата година, не само през зимата. Това означава разнообразно меню, избягване на газираните и подсладени напитки и наблягане на вода и чай без захар. Освен това е важна и физическата активност – поне 10-20 минути разходки на открито.

Напиши коментар