След равносметките в края на годината, началото обикновено е свързано с кардинални личностни промени. Или поне опит за такива. И най-често става въпрос за влизане във форма, сваляйки някой друг излишен килограм. Та ако и вие сте изправени пред подобна дилема, вероятно ще ви е от полза да знаете кои ще са двата най-популярни режима през новата година.

Хит сред диетите на 2020
Челните позиции сред топ диетите си поделят Средиземноморската, определяна за най-лесна, и Dash диетата (за регулиране на хипертония), отбелязва U.S. News&World Report. Тайната им се крие в това, че колкото и да ви липсва воля за промяна, с тях няма начин да не се справите. Освен това при тях може да се приложи най-голяма гъвкавост по отношение на менюто. Двата режима се фокусират върху необработените продукти и здравословните мазнини.

Предимства на Средиземноморска диета

Най-хубавото при нея е, че не изисква огромни усилия и цялостна промяна на режима. Просто трябва да се ориентираме повече към средиземноморската кухня – плодове, зеленчуци, зехтин, риба, морски дарове, пълнозърнести храни и дори бобови растения. Според изследванията с нея лесно може да бъде понижено теглото и да се подобри здравето. Уловката е в това да бъдат разбрани основите на средиземноморските ястия и храни и да се придържаме към тях.

Примерно меню можете да видите в рубриката ни ВКУСНО.

Предимствата на DASH диетата

Dietry Approach to Stop Hypertension или просто Dash. Вторият най-добър режим според експертите. А причината се крие не във факта, че магически премахва излишното тук-там, а в това, че отслабването става разумно и затова се постига дълготраен ефект. В първоначалния си вид програмата е била измислена за справяне с хипертонията, високия холестерол и рисковите сърдечно-съдови фактори.

Диетата е сходна на средиземноморския режим. Залага на похапването на повече плодове и зеленчуци, на мляко и млечни продукти, бели меса, риба, ядки, пълнозърнести и бобови култури. Тя обаче е доста по-свободна, защото при нея например няма категорично ограничаване на червеното месо, нито на сладкишите, просто се намалява количеството им.

Примерно меню можете да видите скоро в рубриката ни ВКУСНО.

 

Храни, които да похапваме:

  • Тлъста риба;
  • Цветни плодове и зеленчуци;
  • Бобови растения;
  • Ядки и семена;
  • Умерени количества червено вино.

Храни, които да ограничим:

  • Червено месо;
  • Преработено месо;
  • Захарни изделия;
  • Рафинирани масла.
Напиши коментар