Заболяванията на сърдечно-съдовата система са най-опасните от целия списък на болестите. Няма нищо изненадващо във факта, че повечето хора много се страхуват да не се разболеят и затова търсят начини за предотвратяването им.

Но тези, както и при други заболявания, много зависят от диетата на човека. Не е тайна, че някои храни са по-здравословни от други, тъй като съдържат повече полезни хранителни вещества. 

Но кои са незаменимите плодове, зеленчуци и други храни, които могат да предотвратят развитието на сърдечни заболявания?

Портокали

Портокалите са полезни не само за сърдечно-съдовата система, но и за целия организъм. Тези цитруси съдържат голямо количество витамин С, който укрепва имунната система. Освен това в тях има калий. Този микроелемент понижава кръвното налягане и неутрализира вредните протеини, които причиняват сърдечна недостатъчност.

Чесън

Често използваме чесъна в готвенето. Това растение предотвратява образуването на кръвни съсиреци в артериите и намалява налягането. Проучванията показват, че той намалява риска от образуване на кръвни съсиреци с 50%. Чесънът също така намалява образуването на ензими, които могат да причинят вазоконстрикция.

Шоколад

Ползите от шоколада за сърдечно-съдовата система отдавна са доказани от учените. Този десерт не само ще ви зарадва с отличния си вкус, но и ще намали риска от развитие на сърдечни заболявания, а също така ще ви помогне да предотвратите инсулт. Шоколадът намалява кръвното налягане и риска от развитие на хипертония.

Бадеми

Бадемите са полезни за интелекта: подобряват паметта и увеличават скоростта на мозъка. Освен това при редовна употреба бадемите намаляват холестерола в организма. Тези ядки съдържат също много растителни стероли, които предотвратяват усвояването на големи количества LDL (липопротеини с ниска плътност). Именно този клас липопротеини е един от основните носители на холестерола в кръвта.

Боровинки

Те съдържат много антиоксиданти и други хранителни вещества. Яденето на боровинки поне три пъти седмично може да намали натрупването на холестерол в организма. Освен това предпазва артериите от кръвни съсиреци. Друго полезно свойство на боровинките е, че те могат да неутрализират някои канцерогени, което е друг фактор, който намалява риска от развитие на заболявания на сърдечно-съдовата система.

Куркума

Куркумата съдържа куркумин - вещество, което помага да се блокира сърдечната хипертрофия (удебеляване на стената на един от вентрикулите). Тя също понижава кръвното налягане, бори се със затлъстяването и елиминира неправилното функциониране на кръвоносните съдове.

Патладжан

Този зеленчук съдържа голямо количество флавоноиди. Те подобряват кръвообращението и понижават холестерола. Патладжанът също е в състояние да предотврати образуването на кръвни съсиреци в артериите, като по този начин намалява риска от развитие на заболявания на сърдечно-съдовата система.

Кафе

Въпреки факта, че повечето изследователи все още предупреждават за опасностите от кафето, тази напитка в умерена степен е много полезна за сърцето. Редовната консумация на кафе от висококачествени черни кафени зърна без захар и тежка сметана намалява риска от сърдечна недостатъчност. Също така, напитката ще помогне да се предотврати развитието на различни коронарни усложнения.

Боб

Фасулът практически не съдържа мазнини, но в него има много фибри, съединения на фолиева киселина, протеини и магнезий. Редовната консумация е най-ефективният начин за поддържане на нормални нива на хомоцистеин, което помага да се идентифицира риска от сърдечни пристъпи навреме. Фасулът също предотвратява инсултите и периферните съдови заболявания.

Люти чушки

Въпреки факта, че лютите чушки не са лесни за ядене, те са много полезни за сърцето. Те съдържат капсаицин, вещество, което понижава кръвното налягане и холестерола в организма. Не се препоръчва обаче да се ядат много в сурова форма - лигавицата на устата могат да пострадат. Ако не можете да устоите и отхапете голямо парче, пийте вода или мляко възможно най-бързо.

Причината за развитието на много сърдечни заболявания може да бъде повишено ниво на "лошия" холестерол. За да контролирате количеството на това вещество в човешкото тяло, имате нужда от специална диета, която изключва преработени храни, сирена, масло и сладкиши.

Харесайте страницата на Jurnal.bg и във Facebook! 

Напиши коментар
Този сайт е защите от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване.