Лятото вече дойде, така че вероятно повечето от вас са минали на по-леки храни. Ясно е, че няма как да ядем тежките манджи от зимата в тези горещини. Затова събрахме десетте най-добри неща за този сезон. Нека проверим дали няма да ви изненадаме с някое от тях.

Топ 10 храни за лятото

  • Диня - когато стане много топло навън, започваме да пием още повече вода. Чудесна алтернатива на това да се наливате с течности е динята, която съдържа повече от 90% вода. Освен това е богата на витамините А и C, калий, желязо, бета каротин и фибри.
  • Кълнове - те по принцип са полезни, защото са богати на хранителни вещества. Така че ако ги прибавяте към салатата си, няма да сбъркате, защото ще ви набавят много витамини, минерали и ензими. А има и още нещо, те са сред най-екологично чистите храни.
  • Краставици - положението е като при динята, така че ако не ви се хапва нещо сладко, можете да наблегнете на тях. Съдържат повече от 90% вода и са изключително богати на бета каротин и други витамини.
  • Домати - още нещо страхотно за през лятото. Според научни изследвания те са много полезни при болести на сърдечно-съдовата система и имат антиканцерогенно действие. Съдържат много витамини и микроелементи, които спомагат за доброто здраве.
  • Зелен фасул - може и да не е толкова популярен в последно време, но е много полезен. Само половин купичка към вечерята ще ви накара да се почувствате сити доста бързо и засищат за най-малко 3 часа напред заради Омега-3 мастните киселини, магнезият и фибрите.
  • Тиквички - съдържат малко калории, а осигуряват основни витамини и минерали - включително магнезий, калий и мед.
  • Магданоз - неслучайно се използва и в салатите, и в супите, и в ястията... Той обаче е богат на витамин К, който помага тялото да се отърве от задържане на течности и да се справи с подуването. 
  • Смокини - малко са сладки, но пък са богати на фибри, калий, фолиева киселина и витамини, което поддържат здраво сърцето.
  • Череши - малко калории и помагат при отслабване. Също така са пълни с антиоксиданти, които помагат за унищожаването на ракови клетки.
  • Боровинки - те пък са почти без никакви калории, как да не ги хареса човек?! Подобряват кръвообращението и ограничават вредите от свободните радикали. 
Напиши коментар
Този сайт е защите от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване.