Всички сме наясно колко полезни за нашето здраве са плодовете. Оказва се обаче, че ефектът им може да бъде и с обратно действие. Всичко зависи от количеството, подчертават лекарите. И именно те отбелязват да не се доверяваме на препоръката да похапваме плодове, колкото искаме.

Защо да не прекаляваме с плодовете?

Съдържат много въглехидрати, основно фруктоза и по-малко глюкоза. Това означава, че за разлика от всеобщото мнение, истината е, че става въпрос за калорична храна. Затова големите количества не са никак препоръчителни за диабетици и за хора, които се опитват да отслабнат.

Научно казано

Фруктозата много прилича на глюкозата, но е два пъти по-сладка от нея. Също така се усвоява лесно от организма, заради което трябва да се приема в разумни количества. Когато попрекалим, рискуваме рязко да вдигнем кръвната захар и респективно инсулина, които после рязко спадат. Именно на това се дължи чувството на глад и започваме да прекаляваме с храната.

Висок гликемичен индекс на плодовете

Гликемичният индекс има отношение към това как една храна се отразява на нивото на кръвната захар. По тази причина през лятото не малко хора, които наблягат на плодовете, вместо да свалят, качват килограми. Подобна опасност крият:

  • Динята;
  • Тиквата;
  • Ананасът;
  • Стафидите;
  • Узрелият банан.

Със среден гликемичен индекс са гроздето, портокалите, прасковите, зелените банани, кайсиите, мангото, пъпешът. А с нисък  - ябълката, крушата, сливата, грейпфрутът, лимонът.

35 Коментара
Напиши коментар
Този сайт е защите от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване.