Вече започна най-дългият пост в годината и това определено може да е предизвикателство за някои хора. Затова специалистите препоръчват подобни режими да се спазват от здрави хора без хронични заболявания. А ето и от нас няколко ценни съвета как да се храните здравословно и пълноценно през това време. Разбира се, изключваме храните с животински произход – месо, мляко, яйца и животински мазнини.

Великденски пости

Продължават цели седем седмици – приключват ден преди Великден, който тази година е на 19 април. Частично постите започват още от Месни заговезни, след които се изключват месото и месните продукти. Сега обаче трябва да се откажем и от всякакви други животински продукти.

40-дневните пости символизират времето, което Христос прекарва в пустинята в подготовка на своята саможертва. Затова се смята, че ако се лишаваме от блажна храна, се пречистваме не само физически, но и духовно.

Съвети за диетата по време на пост:

  • Комбинирайте зърнени и бобови храни – така ще си набавите всички незаменими аминокиселини, които се съдържат в месото.
  • Църквата позволява да похапвате морски дарове, миди, охлюви, които са източник на пълноценни протеини.
  • Наблягайте на зеленчуците под всякаква форма – сурови салати и сготвени постни ястия.
  • Хапвайте повече ядки и семена.
  • Ако се чувствате изморени и отпаднали, може да спазвате постите за по-кратък период – само в началото и в края по 5-7 дни.
36 Коментара
Напиши коментар
Този сайт е защите от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване.